Vereniging in beeld

"Mensen beseffen niet wat leven in armoede mentaal met je doet". Dat zeggen drie kranige vrouwen bij De Schakel in Puurs.

Lees meer over onze verenigingen
Vereniging in beeld

Doe een gift

Met de
steun van

Logo Vlaanderen Logo Koning Boudewijnstichting Logo CERA Logo ESF
 

Actie

Campagne #lokaalsociaal

Tot de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober, en de Werelddag van Verzet tegen Armoede op 17 oktober, voert Netwerk tegen Armoede campagne rond lokaal sociaal beleid: #lokaalsociaal. Lokale besturen hebben heel wat instrumenten in handen op het terrein en dicht bij de mensen armoede en sociale uitsluiting terug te dringen. Ze kunnen onder meer  rechten meer automatisch of proactief toekennen, investeren in betaalbare huisvesting, medische zorg toegankelijker maken, schoolkosten helpen verminderen en culltuur- en vrijetijdsparticipatie meer bereikbaar maken voor mensen in armoede. 

Met de campagne #lokaalsociaal willen we lokale besturen (gemeenten en Ocmw's) inspireren om echt werk te maken van een lokaal beleid dat de strijd aanbindt met armoede en sociale uitsluiting. Maak alvast kennis met de vijf gezichten van onze campagne.

Alle info op www.netwerktegenarmoede.be/lokaalsociaal.
Lees meer over onze acties

Netwerk tegen Armoede en Cubzz binden de strijd aan tegen armoede op de schoolbanken

31/8/2018
Netwerk tegen Armoede gaat vanaf dit schooljaar samenwerken met het bedrijf Cubzz in de strijd tegen kansarmoede op school. Cubzz biedt een gamma aan producten, van brood over koffie tot speculoos. De volledige winst gaat naar goede doelen, waaronder nu ook het Netwerk tegen Armoede. De opbrengst van onze actie zal geïnvesteerd worden in projecten voor kwetsbare kinderen op school, onder meer huiswerkbegeleiding. Het Netwerk tegen Armoede is bijzonder opgetogen en dankbaar voor de steun.

"Daarmee kunnen we in de praktijk een groot verschil maken voor kwetsbare kinderen", zegt coördinator David de Vaal van Netwerk tegen Armoede. "Even belangrijk vinden we het maatschappelijk signaal dat we hiermee geven. Middenveld en bedrijfsleven willen samen kinderarmoede structureel aanpakken." De actie loopt nog en bracht tot nu toe al €1.500 op.

Lees meer over de actie en de Cubzz-producten.

Blijf op de
hoogte

Via onze nieuwsbrief

Indien u via e-mail op de hoogte wenst te blijven, kan u zich hier inschrijven voor onze nieuwsbrief.

Via Facebook

Via Twitter