Vereniging in beeld

"Mensen beseffen niet wat leven in armoede mentaal met je doet". Dat zeggen drie kranige vrouwen bij De Schakel in Puurs.

Lees meer over onze verenigingen
Vereniging in beeld

Doe een gift

Actie

Campagne #lokaalsociaal

Vandaag schiet het Netwerk tegen Armoede de campagne #lokaalsociaal op gang. Tot de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober, en de Werelddag van Verzet tegen Armoede op 17 oktober, voert Netwerk tegen Armoede campagne rond lokaal sociaal beleid: #lokaalsociaal. Lokale besturen hebben heel wat instrumenten in handen op het terrein en dicht bij de mensen armoede en sociale uitsluiting terug te dringen. Ze kunnen onder meer  rechten meer automatisch of proactief toekennen, investeren in betaalbare huisvesting, medische zorg toegankelijker maken, schoolkosten helpen verminderen en culltuur- en vrijetijdsparticipatie meer bereikbaar maken voor mensen in armoede. 

Met de campagne #lokaalsociaal willen we lokale besturen (gemeenten en Ocmw's) inspireren om echt werk te maken van een lokaal beleid dat de strijd aanbindt met armoede en sociale uitsluiting. Maak alvast kennis met de vijf gezichten van onze campagne.

Alle info op www.netwerktegenarmoede.be/lokaalsociaal.
Lees meer over onze acties

Project Groei!: geïntegreerde begeleiding naar werk of opleiding voor mensen in armoede

26/1/2018
Altelier Groot Eiland in Brussel start op 27 februari met een nieuwe groep mensen in armoede voor het project Groei!. Dat is een geïntegreerde begeleiding, gedurende 10 maanden richting werk of opleiding. Er wordt nu extra aandacht besteed aan de versterking van vaardigheden die de slaagkansen in de zoektocht naar werk of opleiding verhogen. Komen onder meer aan bod: communicatie, conflict in communicatie, ICT, budgetinzicht, ...

Heeft u een kandidaat? Aarzel niet om Groot Eiland te contacteren via katlijn@ateliergrooteiland.be.

Hier vindt u alle info.

Blijf op de
hoogte

Via onze nieuwsbrief

Indien u via e-mail op de hoogte wenst te blijven, kan u zich hier inschrijven voor onze nieuwsbrief.

Via Facebook

Via Twitter