Vernieuwde Raad van Bestuur zet strijd verder tegen armoede en sociale uitsluiting

23/10/2014
De Algemene Vergadering van het Netwerk tegen Armoede koos een nieuwe Raad van Bestuur. Opvallendste nieuwkomer is Ann Demeulemeester, voormalig algemeen secretaris van het ACW en momenteel vice-voorzitter van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO), die waakt over de kwaliteit van het hoger onderwijs in Vlaanderen en Nederland. Ze brengt een pak ervaring uit het middenveld binnen, want ze was voordien onder meer ook voorzitter van de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) en van de Verenigde Verenigingen, waarvan ze mee aan de wieg stond. Het Netwerk tegen Armoede heet Ann van harte welkom en is ervan overtuigd dat met haar kennis en ervaring de stem van mensen in armoede nog krachtiger en nog meer onderbouwd zal weerklinken. De vernieuwde Raad van Bestuur, waar logischerwijs ook mensen in armoede sterk vertegenwoordig zijn, zal de missie van armoedebestrijding met mensen in armoede meer dan ooit verderzetten, ook in deze moeilijke tijden van economische crsisi en besparingen.