We trapten ons ‘feestjaar’ af met een Startdag op 24/1 met een 150-tal mensen uit 32 verenigingen. We zetten het nieuwe jaar goed in met de start van het programma van het 20-jarig bestaan van het Netwerk tegen Armoede en de verenigingen waar mensen in armoede het woord nemen. De ideale manier om naar onszelf en de toekomst te kijken.

We gingen in gesprek over wat een vereniging betekent voor ons en hoe we de leefwereld van iemand in armoede zichtbaar kunnen maken op een creatieve manier. Als kers op de taart kwam zanger Tom Helsen langs met zijn prachtige solidariteitslied ‘It could happen to you too’ dat hij speciaal voor ons schreef. Een inspirerende dag die veel energie gaf om te blijven strijden tegen armoede.

Met meer dan 1.000 mensen uit de lokale verenigingen zakten we op 13/5 af naar de Ontmoetingsdag in de ZOO Planckendael. Daar wachtte een dag vol verbinding. Wat we gemeenschappelijk hadden? De strijd tegen armoede! Voor ons 20-jarig bestaan nodigden we onze verenigingen uit voor een geslaagde dag vol kennismaking, warmte voor elkaar, de vereniging en de strijd tegen armoede. Een dag met een gouden randje.

Onze Rijkdom

Op het Toekomstcongres van 8/6 in La Madeleine in Brussel blikten we terug op 20 jaar strijd tegen armoede en gaven een stand van zaken van de resultaten samen met een 450-tal aanwezigen. We keken ook vooruit met de uitdagingen en plannen voor de toekomst. Centraal stonden de ervaringskennis van mensen in armoede en hun participatie en dialoog met de samenleving.

Lees meer over het Toekomstcongres

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief

Steun ons nu

Uw steun helpt mensen om een toekomst uit te bouwen en de strijd aan te binden met armoede en sociale uitsluiting. Help mensen in armoede zichzelf te helpen.

Ik ga akkoord.  Lees meer.